.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آزادی عده‌اي از بازداشت‌شدگان

سخنگوي قوه قضاييه تاكيد كرد: اين افراد مطمئن باشند به كيفر مي رسند؛ به ويژه مسببين اصلي اين موضوع كه مردم را براي آشوب و ناامني مجدد و براي به آتش كشيدن اموال مردم يا اموال عمومي به خيابان‌ها دعوت كردند قابل گذشت نيستند. به‌ويژه پس از هشدارها و نصيحت‌هاي همه دلسوزان.
دادستان كل كشور گفت: مسببين اصلي اتفاقات 25 بهمن كه مردم را براي آشوب و ناامني مجدد به خيابان‌ها دعوت كردند، قابل گذشت نيستند. 

حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي در حاشيه همايش روساي پليس آگاهي و فرماندهان انتظامي استان‌هاي سراسر كشور در جمع خبرنگاران در خصوص اتفاقات روز 25 بهمن‌ماه اظهار كرد: كساني كه در طول سال گذشته و امسال در اين جريان فتنه با آمريكا، اسرائيل و صهيونيست‌ها همراهي كردند، ظلم بزرگ و جنايت در كشور مرتكب شده‌اند. از جمله در روز 25 بهمن كه مردم شيريني روز 22 بهمن ماه را به ياد داشتند، افرادي در داخل و خارج با دشمنان قسم‌خورده هم‌صدا شدند و جنايت آفريدند.

سخنگوي قوه قضاييه تاكيد كرد: اين افراد مطمئن باشند به كيفر مي رسند؛ به ويژه مسببين اصلي اين موضوع كه مردم را براي آشوب و ناامني مجدد و براي به آتش كشيدن اموال مردم يا اموال عمومي به خيابان‌ها دعوت كردند قابل گذشت نيستند. به‌ويژه پس از هشدارها و نصيحت‌هاي همه دلسوزان.

وي خاطرنشان كرد: وقتي همچنان بر اين اقدامات مجرمانه و غيرقانوني خود پافشاري دارند، حتما بايد منتظر كيفر خود باشند و امروز به حمدالله همه مردم آنها را در ذهن خود به كيفر رسانده‌اند و درخواست به‌حقي نيز از قوه قضاييه دارند و ان‌شاالله قوه قضاييه بتواند به اين وظيفه خود عمل كند.

خبرنگاري در خصوص تعداد دستگيرشدگان در روز 25 بهمن‌ماه از سخنگوي قوه قضاييه سوال كرد كه وي پاسخ داد: در اين دستگيري‌ها ممكن است افرادي دستگير شوند و بلافاصله پس از بررسي‌هاي ابتدايي آزاد شوند. زيرا در درگيري‌هاي خياباني ممكن است افرادي كم‌گناه و حتي بي‌گناه باشند و بنابراين هر عددي كه گفته شود، اين عدد نمي‌تواند كامل باشد.

دادستان كل كشور گفت: از افرادي كه دستگير شده‌اند عده اي عصر و آخر شب همان روز و روز گذشته آزاد شده‌اند. افراد مجرم نيز بازداشت شده و مي‌شوند و قطعا به كيفر خواهند رسيد.

به گزارش ايسنا، سخنگوي قوه قضاييه خاطرنشان كرد: در خصوص جريان 25 بهمن متاسفانه تعدادي در دام آمريكا و اسرائيل قرار گرفته‌اند و بعضي‌ها نيز خودشان اقداماتي را انجام داده‌اند و افرادي را دعوت كرده‌اند. جريان هاي ضد انقلاب به طور عموم پشت سر قضيه بودند. منافقين نيز تمام توان خود را گذاشتند و برخي از افرادشان نيز در اين جريان حضور داشته و برخي نيز دستگير شده‌اند.

وي اظهار كرد: در مورد قاتلين شهيد صانع ژاله اكنون خبري ندارم كه آيا كسي در اين مورد اعترافي داشته يا خير.

خبرنگاري با بيان اين كه روز گذشته اعلام شد عده‌اي از منافقين مسلح در حادثه 25 بهمن حضور داشتند، از محسني اژه‌اي خواستار توضيح شد كه وي پاسخ داد: در اين كه در ميان افراد آشوب‌گر و مخل امنيت، افراد مسلحي حضور داشتند و تيراندازي كردند، ترديدي نيست اما در مورد جزييات، كيفيت و وابستگي‌هاي آنها بايد تحقيقات بيشتري انجام ‌شود.

همچنين خبرنگاري با اشاره به درخواست نمايندگان مجلس مبني بر محاكمه سران فتنه از سخنگوي قوه قضاييه خواستار توضيح شد كه وي گفت: اين افراد كساني هستند كه حتما بايد كيفر اقدامات مجرمانه و جنايتكارانه خود را ببينند و ان‌شاالله اين اقدام صورت مي‌گيرد.

خبرنگار ديگري سوال خود را چنين مطرح كرد كه فضاي مجازي در كشور بستري براي وقوع برخي جرايم از جمله انتشار اخبار كذب و شايعاتي در اين ايام مي‌شود. آيا دادسراي جرايم رايانه‌اي در شهرستان‌ها گسترش نخواهد يافت؟

محسني اژه‌اي در پاسخ به اين سوال اظهار كرد: اكنون در تهران مجتمعي در اين زمينه فعاليت مي‌كند و قرار شده در مراكز استان‌ها شعباتي در اين خصوص اختصاص يابد. اگر بعدا ضرورت يافت در شهرستان‌ها نيز ايجاد خواهد شد.

محسني اژه‌اي در خصوص بازنگري آيين دادرسي نيز با قدرداني از ضابطان قوه قضاييه و نيروي انتظامي گفت: ضابطين دستگاه قضايي و نيروي انتظامي كار بسيار سخت و حساسي دارند و اميدواريم در اين بازنگري برخي از كمبودها، نارسايي‌ها و مشكلاتي كه در راستاي انجام ماموريت قوه قضاييه و ضابطان آنها از جمله اداره آگاهي بوده، مرتفع شود./90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.